Ben dönem sonu yazısını unutmuşum ya la!

Modadır kardeş. Üniversiteye gidiyorsanız ve 1. döneminiz bitmişse, illa ki bir yazı yazıp, o dönemi değerlendirmeniz gerekir. Kimse iplediğinden değil, bir öz tatmin galiba bu modanın çıkış noktası.

Neyse benim dönem 2 hafta önce bitti aslında ama ben yeni uyandım bu yazı için. Şimdi görevimi yerine getireceğim ve üniversite hayatımın ilk döneminin bitişini çoşkuyla size anlatacağım.
Özet geçmemiz gerekirse;
19 yılın acısını 4 ayda çıkadım. Her türlü konuda bunu söyleyebiliriz. Gerek eğlence hayatı, gerek gönül ilişkileri, gerek arkadaş ortamı, gerekse inek gibi çalışma...

Bunu hiç gocunmadan söyleyebilirim: 19 yıllık hayat tecrübemden daha fazla tecrübe edindim şu 4 ay içinde. Bir büyüdüm, bir büyüdüm... Daha çok fırın ekmek var önümde yemek için biliyorum merak etmeyin, ben büyüdüm, her bi boku biliyorum havalarına girmedim, sakin olun. Yine de insan kendini iyi hissediyor hayat tecrübeleri arttıkça. Üniversite farklı derlerdi, gördüm, test ettim. Millet haklıymış beyler.

Ankara'nın da havası suyu altın zaten. Yaşanacak şehirmiş orası. Manyak bir aşkla bağlandım oraya. Yani okulumla aramda mecazi olmayan bir aşk var. Bana "orta bahçe" derseniz, ölümüne gelirim sizinle. Böyle de gözüm kör. İstanbul'da bile canım sıkılıyor, burnumda tütüyor Ankara. Ekranın sağında Ankara hava durumu var, durup durup kontrol ediyorum, anneme rapor veriyorum; "Anne, Ankara -2, kar yağıyor", "Anne, 3 derece Ankara, İstanbul'la aralarında 6 derece var, yuh". Annem en sonunda isyan etti tabii, "Banane be Ankara'dan, durup durup Ankara hava durumu kontrol ediyorsun yaa".

İnsanın evinden çıkıp özgürleşmesinin değeri paha biçilemezmiş. Beni okuyan gençler varsa (bak, bak havaya bak, büyüdü adam oldu ya, gençlere tavsiyeler triplerine giriyor), size önerim, kesinlikle aile şehrinden çıkıp başka yerde üniversite okumanız. Hayatınızı yaşarsanız, öyle diyeyim.

fotoğraf

3 yorum:

  1. İşte olay aynen bu :) Tadını çıkar üniversite hayatının!

    YanıtlaSil
  2. Karışık bi konu ya anneler korkuyor güvenli gelmiyor şehir dışı okumamız. İnsanlar kötü zaten. Aslında ben de çok isterdim, sadece ankara üni. için. :S Ama istanbulu da çok sevdiğimi göz ardı etmeyelim.

    YanıtlaSil
  3. Ankara güzeldir.Düzen vardır bu şehirde.Ben de bu yüzden İstanbul'a gitmekten korkuyorum.Çok karışık,kalabalık...Ankaralı birine korkunç geliyor İstanbul.

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com