yaşlı kadınlar daha kibar oluyor. biz hödük.


kuşadası'na geldim ya, bi ferahladı içim. anneanne eskiliğine kavuştum mesela yeniden. tekrar 70lere döndüm. 70ler de bana döndü. çünkü benim eski eşyalarla anlaşmam kadar, onların da benle anlaşması önemli. her çift uyum sağlayamaz birbirine. ama sever anneannemin eşyaları beni. öyle kabullendi ankarada'kiler zaten. burdakiler de aynı şekilde. deniz, güneş, kum sevmediğimi biliyorsunuz artık. kuşadası'nı da sevmemem lazım. alışkanlık benimkisi. denize gidilecekse başka şehre gitmem zaten. en azından tanıdığım, alıştığım yer. sıkılacaksam burada sıkılırım. 
imam hatip'lerde arkadaşlarını camiye götüren öğrencilere daha fazla puan veriliyormuş. çok hoşuma gitti uygulama. laik okullarda da aynısı yapılsa mesela. arkadaşını sanat galerisine götüren çok puan alsa falan... gerilerde kalıyoruz bu tür uygulamalarda. her laik, sanat sever değil onu bi kenara koyalım tabii. benimkisi sadece örnek. alakası da yok dediğimin birbiriyle zaten. neyse.
sıcak buralar hep. sıcaklık beni germekte. klimanın patlamasından korkarak ilk günümü geçiriyorum evde. klimalar çok çalışınca patlar mı? benle aynı odada. patladığı anda bana da bi şey olacak büyük ihtimal. ölümüm klimadan olsun la. klimayla her türlü olur.
ne yapayım, ne edeyim derken susurluk kazasıyla ilgili romana başladım. oğlum tamam derin devlet falan diyoruz da, neler neler dönmüş memlekette yaa. he yeni bi şey değil dönmesi tabii de, anca şimdi okuyabiliyorsunuz 98 yılındaki şeyleri. anam nasıl bir katekulli, nasıl alttan ilişliler... bizim okuldaki kızı bile sollamışlar. bitirince bol sosyal içerikli, eleştiri yazımı yazarım. şöyle hükümet yanlısı kimliğimle. hükümet yanlısı olmak da neyse anasını satayım. kimmiş bu ülkede hükümet yanlısı? hepsi her dönemin hükümet yanlısı.
annem uyukluyor, anneannem gazete okuyor, babam içerde horluyor. şu ortamda yapabileceğim en üretici şey yazı yapmak olacaktı, o yüzden oturdum. kafamda bi şey olduğundan değil. geleneksel kuşadası sahil yürüyüşünü yapıp çay içmeye oturmak için sadece havanın kararmasını bekliyorum. hava kararsa biraz hareketlenecek buralar.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com