Bir Snape Aşığı...

Hani ortalığı kasıp kavuran, tüm gençlerin dilinde olan şarkılar, filmler vardır. Oldum olası nefret etmişimdir onlardan. Bu yüzden de çoğu zaman dışlanırım. Hiçbir arkadaşımla ortak zevkim yok mesela. Arada tek tük çıkıyor ama çoook nadir. Duruma alıştım. İnanın ilk başlarda zor oluyor, sonradan hazmediyorsun ve kafayı takmamaya başlıyorsun.

Neyse işte, bu durumuma bir istisna var. O da Harry Potter. Aslında benim Harry Potter'la tanışmam o popülerlik evresinden önceye denk geliyor. Amerika'da yaşayan bir aile tanıdığımız vardı. Birgün Türkiye'ye geldiğinde bana kitap almak istedi. Kitapçıya gittik ve "Aaa bu kitap acayip ünlü. Türkçeye çevirmişler, sana bunu alayım" dedi. Ben de hiç sevmem inanın bilim- kurgu, fantastik türünü. Ses çıkarmadım, aldık. Başladım kitaba, anam çok sıkıcı. Bir türlü ilerlemiyorum. En sonunda dayanamadım bıraktım. Bir arkadaşa doğum günü hediyesi olarak götürdüm. (Evet, terbiyesizce bir davranış, biliyorum =))

Sonra bir patladı bu kitap, sormayın. Ortalık yıkılıyor Harry Potter diye. Ben de gerisingeri kitapçıya, tekrar almak için kitabı. Salaklık işte, okumaya başladıktan sonra kitabın ortalarına doğru bir heyecanlandı olaylar sormayın. Elimden bırakamadım. Hatta bitirdiğim ilk uzun roman olarak kişisel tarihimde de yerini almıştır bu kitap. Sonrasında çıkan her kitap alındı, her filme gidildi. Hatta asam bile vardı ucundan sim çıkıyordu. Sonra attım mı bir şey oldu, hatırlamıyorum.

Hani ilk başta bahsettiğim "ortak zevk" meselesi vardı ya? İşte yine ben sıyrıldım milletin arasından ve Snape'e aşık oldum. Arkadaşlarım yine beni dışladı. O kadar insan içinden gittin Snape'e mi aşık oldun diye. Ben hissediyordum ama başından beri, özünde iyi bir insan, cesaretli bir adamdı o. Nitekim kitabın sonunda da dediğim gibi çıktı. Hoş, bir aralar üzüldüm kötü bir karakter oldu diye ama onu o haliyle de sevdim ben. (Hayal dünyasında yaşayan bir kızın çığrışlarını dinlediniz...)

Harry Potter olayını büyük oranda Snape için okumaya başladım bir vakitten sonra zaten. Sonra sevgi Snape'ten çıkıp, Alan Rickman'a kaydı. Bu noktada da hiç benimle aynı düşüncelere sahip bir arkadaşım yok. Etrafta vardır tabii Alan Rickman'ı seven ama benimkiler adama kusan bakışlarla bakıyorlar ve onu iğrenç buluyorlar. Halbuki, bana göre dünyanın en yakışıklı adamları arasında...

Kader işte. Hep popüler olmayanları seviyorum. Bu şarkıda da, filmde de, aktörlerde de, yaşam tarzında da, seçimlerde de, zevklerde de böyle. Bekliyorum sabırlan birileri çıkar benim gibi diye...

Son olarak bir fotoşop rezaleti olarak Alan'ımla kendimi koyuyorum...



8 yorum:

  1. ama bu adamdaki ses kimsede yoook :)) cidden, hp filmlerini dublajla izlemek hakarettir snape'e.

    ayrıca gayet de karizmatik, hıh :Pp

    YanıtlaSil
  2. -geçerken uğramak- snape benden de 10 puan lütfen..

    YanıtlaSil
  3. Geveze - Ya ölürüm biterim ben onun sesine!!! Ipod'a koydum, açıp dinliyorum arada :D:D

    Aydedeye - geçerken bile olsa yoruma teşekkürler =)))

    YanıtlaSil
  4. eğer bulabilirsen diye söliim, soneler'i okuyor bir de bu adam. ^.^ shakespeare'den nefret ediyor olsan sevdirir, ööle diim :Pp
    -aylardır da kuzenimin beynini didikliyorum 'buğğğl bana onuuuğğ! diye ama tık yok. cık cık cık, gençlik nereye gidiyor böyle!-

    YanıtlaSil
  5. Fotoshop çok başarılı olmuş tebrik..

    YanıtlaSil
  6. Geveze - Bir araştıracağım bakalım. Ben en son bi kitabı okudu, onu indirmiştim.

    Kupia - Valla fotoşop harikası oldu resmen :P Adobe'dan aradılar onur ödülü için. =)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Pınar,

    Geçerken tesadüf eseri bloguna geliverdim. Her ne kadar etrafındakilerden farklı düşünsen de kendini iyi ifade ediyorsun, tebrik ederim.

    Bu arada Alan Rickman'ı ya da Severus Snape'i seven tek kişi sen değilsin, emin ol. Ekşisözlük'teki ilgili entry'leri okursan, ikisinin de ayrı ayrı ne kadar çok seveni olduğunu göreceksin.

    Selamlar

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim yorumunuz için. Hemen ekşisozluğe gidiyorum =)

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com