Hitler'in son radyo konuşması...



"Nazi" kavramını duymaya bile dayanamıyorum. Duygusuz bir insanımdır aslında ama ölen insanlara, yaşanan vahşete tabii ki üzülüyorum. Yalnız, bu dayanamama durumu bu nedenlere değil, küçük yaşta bana geçirtilen travmaya dayanıyor.

Travma dediysem kasıtlı yapılmış bir şey yok. "Hayat Güzeldir" diye bir film vardı hatırlarsanız o devirleri anlatan. Tek derdimin "alınmamış oyuncak" olduğu devirlerde annem tarafından bana izletildi bu film. Sonra üstüne yetmezmiş gibi bir de okulda izlettiler. Çok yanlış! Küçücük çocuğa bilsin, öğrensin diye izletilen bazı şeyler, ilerde hoş olmayan durumlara yol açabiliyor. Mesela, şu an "Naziler"le ilgili hiçbir şey izleyemiyorum ben. Ne Hitler lafını duymaya dayanabiliyorum, ne de "Yahudi". Karnımda bir şeyler buruluyor duyunca.

Hala çeşitli çabalar var bana bu konudaki filmleri izletme konusunda. Her seferinde kaçarım, izlemem. Geçen sene kaçamadım ama. Okulda bir ders koydular bize "Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi" diye. Muhteşem bir ders. Tarih derslerinde okutulan son devirden başlayarak günümüze kadar olan zaman dilimini kapsıyor. Yakın Türk tarihi içinde darbeler falan her açıdan inceleniyor. MEB'den beklenmeyecek bir performans yani. Yine de tüm sınıflara konmadı bu ders. Sadece Dil sınıflarına kondu bizim okulda, çoğu okulda koyulmamış bile. Millet olarak güzel şeylerin içine etmekte birebir olduğumuz için doğal karşıladım, üstüne gitmedim.

Neyse, bu ders içinde biz dolayısıyla Hitlerdir, yaşanan bütün vahşetlerdir falan hepsini gördük. E kaçışı da yok bu işin, sınavını oluyorsun. Dolayısıyla istemediğim kadar "nazilere" maruz kaldım. Bu sene de aksi gibi peşimi bırakmadı herifler! Dönem ödevini Tarih'ten aldım. "45 sonrası dönemde yaşam" başlıklı bir sunu hazırlamam gerekti. Eğlenceliydi, bütün eski reklamlar, arabalar, beyaz eşyalar, filmler, ulaşım araçları falan... Fakat, radyonun gelişim sürecinde karşıma gene Hitler çıktı. Efendim bu adamın radyodan millete seslenmesi ünlüymüş ve hoca da bana bulabilirsen bir kaydını bul dedi. Youtube'da hemen eklemişler zaten, oradan aldım bende. Ses kalitesi kötü, Almanca bilenler bile zor anlayabilir belki, bilmiyorum.

Dediklerinden hiçbir bok anlamasam da oturup dinledim kaydı. Arkaya da bir müzik koymuşlar ortamı iyice germek için. Gene bütün kötü düşünceler sardı beni dinlerken. Sesinde bile nefret var. Almanca bilmesen bile, konuşması seni germeye yetiyor.

Kaydı koydum yukarıya belki dinlemek isteyenler olur diye. İngilizce metni de burada...

Herhalde bir daha da Hitler, Naziler hakkında bir yazı yazmam. İlk ve sondu bu.

3 yorum:

  1. Sesindeki ürkütücü hava insanın tüylerini diken diken edebiliyor. Hitabı düzgün olduğu da bir gerçek... Aynı zamanda kitleleri peşinden sürüklemesi de tesadüf olmayan bir adam... Bize göre doğru işler yapmamış olsa da incelenmesi gereken bir tarih adamı...

    YanıtlaSil
  2. ewt hitleri tutuyorum bu huyu yüzünden tek kötülüğü var oda 7milyon insanı yakması ve almanyayı yenilgiden sonra tek başına bırakmasıdır

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com