Piçlik üzerine fikirsel beyanatlar.

Ben şimdi buraya "canım yanıyor" yazabilirim. "Yastayım", "ah o anaların nasıl kalbi acıyordur şu an" yazabilirim. Ne işe yarar? Bir kere; inandırıcı olur mu? Ve hakkaten de o anaların canlarının nasıl acıdığını anlayabilir miyim? Ben anne değilim. Ben ailemde çok sevdiğim birini de kaybetmedim, evet akrabalarımdan ölenler oldu ama ben onları "akraba" olarak seviyordum bir tek, çok bir paylaşımım olmamıştı yani. Sadece bir kere gerçekten canımın yandığını hissettim, ölüm anlamında, o da arkadaşımın ölümünde oldu. Hakikaten ağladım, hakikaten canımdan can koptuğunu hissettim. Yani şöyle bir özetlersek benim hayatımda sadece bir kere canım acıdı, bir kere ölüm gördüm. Ölümün ne demek olduğunu çok da bilmiyorum o yüzden. Yani ben "26 can gitti" haberini okuyunca üzüntüden çok, üzülmekten çok, kızgınlık hissediyorum.

Üzülemem, evet o kişilerin annelerinin çektiği acıyı düşünürek onlara acıyabilirim, evet o kişilerin sevgililerinin/eşlerininin çektiği acıları düşünerek moralimi de bozabilirim. Ama ben onları için hakkaten canımın yandığını hissedemem. Çünkü ne hiçbirini tanıyorum, ne de onlarla bir şey paylaşmışlığım var.

Tek bir şey biliyorum...

Bu ülke piçlerin elindeyken, bir sürü can verilerek o piçlerden alındı. Bu ülkenin dertleri bu şekilde ne yazık ki bitmedi. Ülke tarihi boyunca bir sürü piç türedi, bir sürü piç sorun çıkardı ve bir sürü piç yine yenildi. Bu ülke için birçok insan piçler tarafından öldürüldü. Gerek iç nedenlerle, gerekse dış nedenlerle. Bu ülkede hala birçok piç yaşıyor, bazen başımıza geçiyor, bazen muhalefete oturuyor, bazen bizim ortabahçede slogan atıyor, bazen de arka kantinde tekbir getiriyor. Yani anlayacağınız piçlerle çevrili zaten etrafımız. Ama tüm bu piçlik potansiyelinin içinde bir de kendi yağında kavrulanların dışında eline silah alıp insan canı alan piçler mevcut. Kendini allah sanan. Ha evet bu devletin askeri de eline silah alıp insan öldürür. Terörist de öldürür de, aslında insan öldürür. Çünkü piçlik yapanlar hali hazırda insan öldürüyorlardı. Yani aslında piçler insan öldürmese, askerler de insan öldürmez. Bu basit bir denklem. Yani şimdi bu piçler "özgürlük" adı altında can almaya başlayınca, e yani şimdi bu çizgifilmlerde falan bile görülüyor, illa ki bu "can alma" işleminin bir karşılığı olur. Çok zor değil. Piçlik yapan piçlik bulur. Hayatın basit kurallarından biri.

Neyse,

demeye çalıştığım şey; bu ülkede insanlar piçler tarafından öldürülüyor. O piçler birgün gelir; değil 26, tüm Türkiye'yi öldürmek zorunda kalır. Ama kötü bir haberim var... Ulan gerekirse tüm Türkiye ölür ama yine de bu vatan Türkiye olarak kalır, bu dil Türkçe olarak kalır, ister kardeş kardeş oturursun, istersen de çektirip gidersin. Bu kural böyle korunur.

2 yorum:

  1. sevgili pınarcığım, acısıyla kavrulan annelerden bahsettiğin yazında keşke piçten başka bir kelime kullansaymışsın. türkçenin laneti de bu herhalde, anneleri, kadınları hedef almadan insan sinirini bile ifade edemiyor, ağız dolusu küfredemiyor. yanlış anlama beni olur mu.

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Yok ben demek istediğini gayet iyi anladım canım =) Haklısın bir yerde ama kelimenin özüne bakarsak piç babası olmayanlara deniyor ya... Yani kadına hakaretten çok, babaya hakaret gibi geliyor bana. Onla bunla yatıp kalkan, sonra da çocuğuna sahip çıkmayan, o çocuğu babasız büyüten adamın suçu, en büyük bana göre. Dolayısıyla piç dendiğinde kadında bir suç göremiyorum ben çünkü büyük ihtimal o kadın kandırılmıştır, tecavüz edilmiştir vs. Ama halk arasında doğrudur dediğin, kadına hakaret etmek için de kullanılıyordur kelime. Diyorum ya zihniyetle alakalı. Yazı içinde ben zaten babaya-anaya hakaret için değil de, şerefsizleri nitelemek için kullanmıştım piç kelimesini. Senin de fikrini paylaşman iyi oldu, en azından kendimi açıklamış oldum =)

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com