spor yapmaya başlayanlar için neler var, neler yok?

bu sıralar kafayı sporla bozduğumu fark etmişsinizdir. yani işin aslı benim sağlıklı yaşama, kendimi adamam değil, yüzyıldır devam ettirdiğim diyetlerime başka bir boyut kazandırma ve artık piremses olma hayallerime yaklaşabilmek için kilo verme sürecime sporu da katmam.
belki yıllar zarfında "sporu bir yaşam biçimi haline getirebilirsem", arkasından gelecek olan sağlıklı yaşam hastalığına da yakalanabilirim ama şu sıralar önceliğim sadece ve sadece kilo vermek ve her işte olduğu gibi bu pis olayı güzelleştirebilmek için kendimce bazı yöntemler bulmam gerekiyordu. o yüzden tonlarca websitesi, blog, instagram, pinterest pinleri, twitter, app gezdim dolaştım ve kendime bir avuç yardımcı topladım. içlerinden bana göre en iyilerini seçtim, şimdi de onlarla oynuyorum. çünkü spor pisliğini daha zevkli hale getirebilecek bir yolum yok. ne hoştur ki, zevkli hale geldi, artık spor yaparken beni kilo verme hayalimden daha çok motive edebilen bir şeyler var.

şimdi isterseniz liste halinde sunacaklarıma bakalım.

egzersiz

blogilates - efendim, bu temel taşı olayın. kadın tatlı bir kere, iticilik yapmıyor, o yüzden de videolarını severek takip edip yapmaya çalışıyorum. benim şu sıralar yeni olmam dolayısıyla takip ettiğim takvim; beginners workout calendar 2.0. sitesine girerseniz gereken her türlü bilgiyi ve videoyu orada bulacaksanız. ya da direkt bu listede yazan adları youtube'a yazarsanız, kadının videoları önünüze çıkacaktır. 

bu beginners takvimi bittikten sonra cassy ho'nun her ay yayınladığı takvimlere başlayacağım çünkü artık başlangıç seviyesini geçmiş olacağım ve diğer herkesle ortak takvim yürütebileceğim.



jillian michaels - bu teyzemiz bana biraz itici geliyor çünkü çok sert ve çok kaslı bir kadın, o yüzden cassy ho'cuğumun tatlılığından vazgeçip de bu kadının videolarına başlayamadım ama gene de bütün dvd setlerini bilgisayarıma depoladım çünkü galiba egzersiz dünyasından en ünlülerden biri bu kadın ve cidden işe yararlılığıyla biliniyor. hatta dvd setlerinin içinde beslenme programları da var yani bir nevi özel diyetisyen ve egzersiz hocası gibi düşünebilirsiniz. ben indirdim, siz de torrent'ten her şeyini indirebilirsiniz.


appler

bu iş uygulamasız olmaz biliyorsunuz, akıllı telefon devrinde yaptığı şeyleri dijital yapmayanların alnını karışlarım, hele de bizim şu iphone'lara falan adım sayacı geldiğinden beri bu tür appleri kullanmak farz oldu. dışarıdan yüklenen adım sayaçları pek işe yarar değil ne yazık ki, çünkü telefonu elinizde salladığınızda adım atmış kabul edip, adım hanenize birer ikişer adım ekliyor. ama telefonun içinde sabit olan adım sayacı öyle değil, elinizde bir iki salladınız mı, yoksa gerçekten adım mı attınız onu anlayıp, ekliyor. o yüzden adım meselesini, telefonunuzda böyle bir özellik varsa takip edin derim. 

neyse gel gelelim benim applere...

withings - bu aslında çok muhteşem spor yardımcıları satan bir firma ama anasının nikahına sattığı için hiçbirini alamadım tabii ki, o yüzden bedava olan appiyle idare ediyorum. o da fazlasıyla iyi. adımlarınızı sayıyor, ios'un health appiyle koordineli çalışıyor ve aynı zamanda bir diğer güzel app runkeeper'dan da bilgi alabiliyor. artı olarak bir de arka kamera ve flaş yardımıyla kalp atışlarınızı ölçüyor, ona göre size uyarı veriyor. kilo hedefi koyup, her gün kaç kilo olduğunuzu görerek, hedefe ne kadar yaklaştınız, bu hafta kaç kilo vermeniz lazım falan hepsini grafikli görüyorsunuz. yani kısacası bildiğin olmazsa olmaz app.




runkeeper - yürüyüşe, koşuya vs. çıktığınızda kullanacağınız bir app. gerekli gereksiz bir sürü şeyi ölçüyor, ben tek ilgilendiren kaç kalori verdiğim ve kaç km yürüdüğüm, bunları görünce daha bi mutlu oluyorum. harita üzerinden yürüyüş parkurunuzu da gösteriyor, yani ekran görütüsü alıp instagram'a koymak için biçilmiş kaftan. çünkü önemli böyle şeyler yabana atmayın. runkeeper üzerinden kaydettiğiniz tüm bilgiler otomatik olarak withings'e geçiyor, bu da büyük bir artı. 





headspace - bunun sporla ne alakası var diyebilirsiniz ama arkadaşlar zihin sağlığı olmadan fiziksel sağlık olmuyor, saçmalamayalım lütfen. önce akla önem vereceksiniz, meditasyonunuzu yapacaksınız ki, vücudunu hazır olsun spora. sadece spora değil; hayata, derslere, sınavlara, işlere, görevlere, ilişkilere... sonuç olarak bu camianın da en iyisi headspace, gene bir sürü şey denedim ama meditasyonu adım adım ve sağlam, eğlenceli öğreten daha iyisini bulamadım. 




coach.me - sizi devamlı yandan dürten ve bir şeyler için harekete geçirecek biri lazımsa, ben bu ihtiyacımı coach.me'yle gideriyorum. her türlü alanda her türlü bildirim oluşturmak mümkün. girersiniz, incelersiniz, anlarsınız.




vallahi benim kullandıklarım bu kadar. gönül isterdi ki, sizle günlük beslenme programımı da paylaşayım ama ne yazık ki, çin gibi bir yerde, hele de yurtta yaşarken, öyle her şeyi bulayım, kendi istediğim her yemeği pişireyim lüksü olmuyor. ama birgün öyle bir şansı elde ettiğimde tabii ki de buradan paylaşacağım listemi. çünkü diyorum ya, işin en zevkli yanı o. ben eğer facebook'ta, instagram'da o gün yaptığım egzersizi, adımı paylaşmazsam bu işin zevki çıkmaz ki. o yüzden hepimize tavsiyemdir, illa ulu orta yerde paylaşmak istemiyorsanız, kendinize kimsenin takip etmediği bir tumblr açın, oradan paylaşın gün gün yaptıklarınızı. çünkü gözünüzün önünde gelişimi görmek her zaman motive edici.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com