S.M. 6 - Rukiye'nin Barı

Üzerimde bir yorgunluk var. Okulda maruz kaldığım dedikodu bombardımanından mı, yoksa hocanın nefes aldırmadan işlediği dersten mi tam bilmiyorum. Mahalleye girdiğim anda çok tanıdık sesler çarpıyor kulağıma.

Yine sokak ortasında Naci'yle Samet önderliğinde Türk milli takımı kurulmuş, kavga kıyamet maç yapılıyor. Naci çelme takıp düşürdüğü çocuğu, bir de "oynamayı bilmiyon lan!" gerekçesiyle oyundan attı.

Dalgın dalgın yürüyorum. Yerde tam önümde güllü kırmızı terlikler görünce Nesrin Abla'nın tam karşımda dikildiğini fark ediyorum. Çarpışmadan zor durdum, keşke çarpsa mıydım?

- Bu ne dalgınlık ünikli?
- Borsada bugün düşüş olmuş da milyarlar kaybettim, onu düşünüyordum.
- Ha?
- Yok bir şey Nesrin Abla. Çok yorgunum, eve gidip uyuyacağım. Seni gördüğüme çok memnun oldum, hadi sağlıcakla, kendine iyi bak, güle güle.

Basıp gitme talebim anında reddediliyor. Ne haddime.

- Dur bi dur, yeni havadislerim var.
- Mahallede kimin kiminle konuşurken görüldüğü beni hiç ilgilendirmiyor Nesrin Abla.
- Bu seferki öyle değil gülüm. Hüsniye'den duydum, Rukiye'nin kocası geçen gece barda bi karıyla görülmüş.
- Kendisini tanımasam da Rukiye için çok üzüldüm ama hayatı pembe dizi tadında geçtiği için bu olaya sevinmiş de olabilir, o yüzden üzülme eylemimi ani bir hareketle geri çekiyorum. Sevinç veya üzüntü duygularımı hayatımın bir döneminde Rukiye ve barcı kocasıyla karşılaşırsam karşıdan alacağım bilgilendirme mesajına göre şekillendireceğim. Şimdilik esen kal.
- Kızım ayak üstü bi torba laf ettin, anlamadım da çoğunu ama sanırım iyi şeyler söyledin, Rukiye'ye üzüntünü ileteceğim. Kadın perisan yazık. Durmadan mahalleliyi toplayıp ağlaşıyor, kadından bahsediyor.
- Sence de böyle özel bi konuyu, hem de üzüldüğü halde, her gün yeniden alevlendirip, millete ağlaması normal mi?
- Ne yapacak başka benim saf kızım? Eve kapanıp eski güzel günleri düşünüp kendi kendine, yalnız mı üzülsün?
- Ben öyle yapardım.
- Sen anormalsin de ondan.
- Sağ ol Nesrin Abla, ben de seni çok seviyorum. Güle güle.
- Ay yavuklun mu bekliyor evde anlamadım, nereye mal yetiştiriyorsun! Güle güle!

Son cümlelerini sağ olsun arkamdan bağırarak söylediği için, evde bekleyen yavuklumu herkes öğrendi. Günde çayına zehir atılsın diye çok dua ettim ama sanırım bu konudaki isteklerim kale alınmıyor. Nesrin Abla'nın şeytanın bizzat kendisi tarafından özel bir şekilde korunduğuna inanıyorum. Zira hala hayatta olmasının mantıklı başka bir açıklaması yok.

Bakkala uğrasam mı diye düşündüm ama Bakkal Mustafa'nın memeletsiz suratlarından biriyle karşılaşma riskini göze alamıyorum. Mahallede başka birine takılmadan eve girsem en hayırlısı olacak.

1 yorum:

  1. nesrin abla favori karakterim, ne kadar sinir olursa olsun :P

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com