Sadece bir ay neyden ses çıkarmaya çalışmayı düşünüyorum.

Sabahın köründe ayağa fırlayıp bu kadar heyecanlı bir şekilde hazırlanmamın tek nedeni var; o da yıllardır hayalini kurduğum ney üfleme-neyzen olabilme hayali. La bebe sen bi önce o neyden ses çıkar sonra neyzen olma hayalleri kurarsın diyebilirsiniz. Her şey büyük hayallerle başlar azizlerim.

Neyse yani zaten konunun özünü daha ilk paragraftan verdim. Geçenlerde süt kardeşlerim Bekir ve Berkcan'ı da peşime takarak internetten bulduğum kurs adresine gittim. İlk gittiğimizde kapı kilitliydi, ümitsizlik içinde geri dönecekken oradaki zili fark ettik, meğersem adam aşağıda ney üretiyormuş, geldi açtı kapıyı. En kibar tavrımı takınarak "Ney kurslarınız devam ediyor mu?" acaba diye miyavladım. Adam "evet ediyor ama bizim bazı şartlarımız var, onlar olmadan kursa başlayamazsınız" deyince zaten ortamda gergin bir rüzgar esmeye başladı. Ben de ne diyeceğimi bilemedim. Artık adam benim suratımdaki karışık-zavallı ifadeyi çözmüş olacak ki, durumu açıklığa kavuşturmak için "zamanınız varsa anlatayım" diyip bana oturmamı işaret etti. Bu işareti bir emirdi zaten, hemen çöktüm.

Şimdi tek tek söylemeyeyim ne dediğini ama özde "eğer iki günde korkup kaçacaksan, uğraşmayacaksan, şimdiden git. Yıllarını vermen lazım neye, ben iki ayda öğrenirim giderim düşüncesini kafandan at. Ney, tasavvuf, Türk müziği bir yaşam felsefesidir. Bir kere içine girdin mi zaten sen o felsefeyle yaşamaya başlarsın." Ben tüm bunların üstüne yine karışık-zavallı bir yüz ifadesi takınarak "Evet istiyorum" dedim yine miyavlayarak. Adam bunun üstüne tekrar "istiyor musun?" diye sordu. "Evet istiyorum, alacağım kurs" dedim bu sefer sesim biraz daha gür çıkarak. Sonrasında biraz durup "sabırlı bir insan mısın?" dedi. Artık orada patlayarak "hacı Çince öğreniyorum, sen neyin sabrından bahsediyorsun, Çince la bu!" diyecektim ki ufak bir kafa hareketiyle yeniden "evet" dedim. Ve sonuçta biraz daha bizim okullardan konuşma, genel müzik anlayışı ve son olarak da hocamın muhteşem sesiyle söylediği bir Kırgız türküsüyle kaydım son bulmuş oldu. Genel haliyle gergin bir ortamdı ama bun hocanın kendi kişiliğinden kaynaklanıyordu sanırsam, bilerek yaptığını sanmıyorum yani.

Neyse yani bu kızın bugün saat 4'te dersi var. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com