Knit Graffiti



Efendim, bu deli işi gibi görünen şeyi ben de ilk defa öğrendim. Daha doğrusu PostCrossing sayesinde aldığım bir karttaki bir kız bana Knit Graffiti yaptığını, bu konu hakkında bilgim olup olmadığını sorduğunda araştırma içine girdim.



Millet sokakları, o şehir havasından kurtaracağız diye böyle bir şey başlatmış. Ellerinde boyalar graffiti yapmak yerine, daha çok kadınlara hitap eden ve nasıl diyeyim aslında kadınların acayip hoşuna gidecek bu olayı geliştirmişler ki, herhalde bizim nenelere söylesek çok da hoşlarına gider. Sürekli ören tipler oldukları için en azından ördükleri şeyler benim gibilerin "çeyiz"lerinde çürüyeceğine böyle hayırlı işlere yardımcı olurlar.



Gel gör ki, bu olayı Türkiye'de uygulamaya çalışsak, herhalde takılan bütün işler yerlerinden çıkarılıp evlere götürülürdü. Çünkü bizim milletimiz sanmıyorum bu tür oluşumlara modern bir çerçeveden bakabilsin. Çoluk çocuğa oyun çıkardı işte.

Belki zaten bu knit graffiti meselesini biliyordunuz ama ben yine de arada belki benim gibi bilmeyenler vardır diye yazmak istedim. Ha, bana göre değil bu örgü işi. Elimden hiç gelmez, ayrıca gelmesini de istemezdim ama görünüş bakımından hoş yahu! Yani bizim o sokak lambalarında böyle rengarenk örgüler olsa fena mı olurdu. İçimizdeki "ev kızı" ortaya çıkardı belki.

2 yorum:

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com