Türk ama tek kelime Türkçe bilmeyen bir İngilizce öğretmeniniz varsa ne yaparsınız? Benim var! Kendisi Amerika'da doğup, büyümüş ve kendini "American" olarak nitelendiren biri. Türkçe öğrenme konusunda "sıfır" çabası var.


Aslında bu sene çok kötü başlamıştı. Nino denen, Rus asıllı ama "British", "Azerbaycan üniversitesi" diplomalı bir İngiliz hocamız vardı. (Neden bütün İngilizce hocalarımızın bu kadar değişik niteliklere sahip olduğunu ben de bilmiyorum.) Nino, acayip kasan bir kadındı. Bize resmen lanet ettirdi. Adeta Anna arkadaşım ve ben artık onun derslerine girmemek için saçma sapan bahaneler uydurmak zorunda kalmıştık. Sonradan ne oldu bilmiyorum, okul yönetimiyle anlaşamadı. Okula falan gelmemeye başladı. (Cesaretli oluyorlar bu yabancılar.) Kedilerini milyarlar vererek İngilitereye postaladı. Bu arada tek sırdaşları bizdik, bütün okul yönetimi çekiştirmelerini bize yaptı. En sonunda da basıp gitti. Öğretmensiz kaldık!


2. döneme başlarken, yeni bir haber geldi. İkizler geldi! İşte ilk bahsettiğim kişi de o ikizlerden biri. Diğeri Türkçe biliyor, bizim sınıfa bilerek "bilmeyeni" verdiler. Yalan söylemeyeyim, acayip tırstım ilk derse girdiğinde. Bağırdı, çağırdı... Neye uğradığımı anlayamadım sonra o bize alıştı, biz de ona. Belki de okuldaki en eğlenceli saatlerimizi onunla geçirdik. E tabii zaman da çabuk geçti. Kimi zaman krize girdik, kimi zaman küstük. Şimdi de gidiyor. Anna da ben de istemiyoruz gitmesini ama yapacak bir şey yok. Hayatta güzel şeyler nedense hep kısa sürüyor.


Seni unutmayacağız Hakan =)))




0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com