Kasma

Hani hep bi modernlik kaygısı vardır. Yani ne bileyim mesela "Yabancı müzik dinlemiyorum" demek ayıp kabul ediliyor artık. Sizin çevrenizde öyle olmayabilir, benimkinde öyle!

Peki kastığımız nedir? Yani benim yabancı müzik çok nadir dinlemem, aslen kıro, kültürsüz, gelişime kapalı bir insan olduğumu mu gösterir?? Hadi yaa...

Yazıyı yazarken Olgun Şimsek'ten Kapalıçarşı türküsünü dinliyorum. Ben öyle çok acılar çekmiş, müthiş aşklar yaşamış, yetimhanelerde büyümüş, açlıktan ağzı kokmuş bir insan değilim, olmadım, umarım da olmam ama "Candy Shop" nedense bana pek hitap etmiyor ve ne bileyim "Umbrella" diye bağırırken nedense bazı duyguları yaşayamıyorum ama "Otur baştan yaz beni" derken bir şeyler oluyor. Bir şeyler hissediyorum. Önemli olan sözler de değil aslında, asıl mevzuu melodi. Bizden bir şeyler var. Bizden bir şeyler olmalı. "One two three" diye coşarken olmuyor o şey işte.

Belki de saçmalıyorum, bilmiyorum. Artık sıkıldım ne yazık ki, bütün bu modernlik kasışlarından ve çırpınışlarından. Ruhumda bir şeyler var. Hiç yaşamadığım yerlerin hatta hiç görmediğim o yerlerin melodileri bana bir şeyler yapıyor. Ruhuma bir şeyler oluyor. Önyargılı olmamak adına dinliyorum bloglarda paylaşılan müzikleri. Bazıları güzel gerçekten, evet. Yine de ne bileyim...

Müzik paylaşmam çok aslında ama içimden geliyor dinlediklerimi size göstermek. Ben kıro kabul edilen bazı müzikleri dinliyorum diyebilmek ama yine de kıro olmadığımı ispatlayabilmek falan... Ne hallere geldik aslında, dinlediğimiz müziği bile açıklama gereği duyuyoruz, insanlar bizi başka bir sınıfa koymasınlar diye.



Not: Sakın blogunda yabancı müzikler paylaşanlar bu yazımı üstlerine alınmasın. Amacım laf atmak veya yaptıkları işi yermek değil... Eğer öyle bir niyetim olsa zaten yazdığım bu yazının amacından şaşmış olurum. Nasıl ben kendi müziğime karışılmasını istemiyorsam, başkasının müziğine karışmak da bana düşmez.

Benim lafım, kendini bir halt sanıp, iki tane yabancı sözle modernizmin dibine vurmuş havasında gezenlere...

4 yorum:

  1. ben de bugün bunu düşündüm ama tam tersi bi şekilde. çevremdeki nerdeyse herkes türkçe müzik dinliyor (yani 16 kişilik sınıfın 10 kişisi)
    ve benim türkce müzik dinlememem onlar gözünde saçma oluyor . sanki küçümsüyorum da herkesi dinleyenleri müzik yapanı ..sadece hava içinmiş gibi bu halim . halbuki hiç de bile . yeni müzikler keşfetmeyi soundtrackları karıştırmayı seviyorum e bu noktada türkçe müzik beni tatmin etmiyor. hele şu an ki müzikler allahım sözlerin anlamı, müzik resmen katliyam (bunu senin dinlediklerin için falan söylemiyorum genel için diyorum :)) herkeste bir murat dalkılıç şarkısı dillerde korkunç .eskiden şebnem ferah manga falan dinlerdim ortaokuldayken falan. ama tıhh artık yenilik istiyorum . beni çeken bir indie müzik varken . ama ilhan şeşen küçüklüğümden beri en sevdiğim sanatçılar arasındadır. her zaman aşırı sevmişimdir.
    ama şunu söyliyeyim yabancı muzik candy shop ve umbrelladan oluşmuyor hayır kesinlikle! :)

    YanıtlaSil
  2. yargılamak ve etiketlemek ne kadar kolay di mi.

    ne yalan söyleyeyim düzgün bir türkü, thm vb. kültürüm yok. ama kıro değil ya onlar..

    asıl kıro telefonunu hoparlöre verip yolda sokakta beynimizi ve kulağımızı mıncırmak suretiyle kaaandi şaaaap diye bağıran, 'ıığyy, tüğrkü müğ dinlayosaaan!' diyenler değil mi zaten?

    YanıtlaSil
  3. Geveze - Çok haklısın söylediklerinde.

    Badekızı - Bence de sadece candy shop ve umbrella değil yabancı müzik. Yani benim anlatmak istediğim yabancı melodilerin beni sarmadığı, illa ki şarkının içinde birkaç Türk ezgisi arıyorum. Bu da benim hastalığım işte :D Ama arkadaşlarının yabancı müzik dinlediğin için sana hava atıyormuşsun gözüyle bakması gerçekten saçmalığın alası =) Onlara selamımı söyle, kendilerine baksınlar önce.

    YanıtlaSil
  4. acikcasi bi aralar yabanci muzige acayip sarmistim ispanyolca yunanca.. turkce muzik haric herseyi dinliyordum kisacasi:) bu aslinda biraz da populer muziklerle ilgili bence. dile dolanan sarkilardan. birbirine benzer sozlerin altina ayni muziklerin dosenip dinleyicilere kakalanmasindan dolayi bi on yargi olustu bende.
    bu on yarginin kirilmasi da populer sarkilardan ve goz onunde oloan herksein dinledigi sarkicilardan vazgecip erkan ogur bulent ortacgil munir nurettin selcuk gibi dehalari kesfetmemle basladi. ne diyim darisi diger turkce muzik -ozellikle turk sanat musikisi- dinleyenleri yadirgayan insanlarin basina:)

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com