Şöyle dönüp geriye baktığımda heyecanlı bir gün yaşadım diyebilirim.
Erken saatlerde bilgisayar başına oturup, sınav sonuçlarının açıklanacağı sayfayı mal mal iki saniyede bir yenilememle başladı her şey. Sonra biraz sakinleştim, "ulan sürekli yenilersem belki server'a fazla yüklenirim, belki adamların server'ları kuvvetli değildir, ondan sonra site donar" falan gibi saf ve hiçbir bilgiye dayalı olmayan düşüncelerle kendimi dizginledim. Onar saniye aralarla yenileme işlemime devam ettim. Son saniyeden sonra yenilememle birlikte zart diye "TC kimliğini gir!" yazan bir sayfa açıldı.
TC'ni girince yukarıdaki gibi bir sayfa çıkıyor karşına... Önce sol tarafa baktım tabii. Orada sıralamam 1000 küsürlerde. "Zaten bunu bekliyordum, 2000ine girmem yeterliydi" gibi yine saf ama masumane düşüncelere dalmışken, gözüm sağ tarafa kaydı. Oradaki puanım ve sıralamam daha yüksekti! Sonra benim jeton düştü zaten... Soldaki ham puan, sağdaki okuldan gelen puanın eklenmiş haliymiş. Söylemesi ayıptır, okulda birinci oldum ben. Dolayısıyla 75 puan geldi. Bir 75 puan beni 697 kişinin önüne geçirmiş. Maruz kaldığım matematiksel sayıya hayretle bakıp sonrasında kendi kendime kıkırdamaya başladım. Kendi kendime salak kıkırdama halimi fark edince de "ne yapıyorsun, kendine gel" diyip toparlandım.

Günün kısa özeti bu. Birçok kişi aradı bu arada tabii. Ama en çok şaşırdığım Amerika'da Stanford'ta okuyan bir arkadaşımın taaa oralardan gecenin bir körü arayıp tebrik etmesiydi... Gözlerim yaşardı desem yalan olmaz. Sonra bir de dershane faslı vardı. Türkiye birincisi bizim dershaneden, üstüne üstlük de çok yakın arkadaşım. Dolayısıyla bizim 319 biraz gölgede kalsa da Çağlar'ın başarısına feci sevindim... Zaten bekliyorduk ama. Pek sürpriz olmadı.
Arada fizik tedaviye, daha sonra da bir arkadaşın doğum gününe gittim, sonra da eve geldim, Dilko'nun Çağlar'la övünmesi için bir afiş hazırladım. Derhaneye asılacak. Hani "Birincimizle gurur duyuyoruz" tarzı bir şey... Günüm böyle geçti.

Ha bu arada Ankara Üni. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Sinoloji bölümü adayı karşınızda duruyor. %100 giriyorum diyebilirim. Taşınma hazırlıkları başladı.


4 yorum:

  1. çok çok tebrik diyorum,herşey gönlünce olsun.istediğin bölüm çok iyi, daha önce duymamıştım ama az önce bir baktım,çok etkileyici:-) okuması çok keyifli olur eminim.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Çooook teşekkür ederim =)))

    YanıtlaSil
  3. teb-rik-leeeer:)))

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com