Bedelli

Bu konuda fazla ahkam kesmeyeceğim. Çünkü ne yeterli bilgim, ne de ilgim var. Yine de birkaç şey söylemeden geçmek istemiyorum çünkü anladığım kadarıyla benim askerlik anlayışım, toplumun geri kalanından biraz farklı. Bundan kız olmam etkili midir, tabii ki. Yine de bana göre Türk askerliği kutsal. Bir kere, para verip askerliği kısaltmak çok hoşuma giden bir durum değil. 1- Eşitliğe aykırı. 2- Geleneğe aykırı.

Her Türk asker doğar.
Askere gitmek bir vatan borcudur.
Askere gitmek gurur vericidir.
Türkiye'deki askerlik, diğer ülkelerdeki paralı askerlikten farklıdır. Bu yüzden değerlidir.
Evet, askere zorla gidilir ama askerden adam olup dönülür.
Askerlik milli duygular açısından önemlidir.
Askerlik (bana göre) 'Türküm!' derken, gerçekten Türk olduğunu kanıtlamaktır.
Askerlik bana göre zorunlu olmalıdır.
Askerlik para karşılığı azatılamamalıdır.

Gerçekten öyle değil mi? Yoksa ben mi çok arabesk düşünüyorum?..

4 yorum:

  1. Yok arabesk değil kesinlikle, sadece eksik, kişisel olarak çalışıp başarmalısın vizyonunu geliştirmeyi, okumalısın, herşeyi bulduğun herşeyi okumalısın, seni sarsan şeyi hemen çöpe atmadan 5 kez düşünmelisin.

    O zaman bişeyler değişebilir.

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıdan sonra aklıma bundan önceki askerlikte kısa dönemin kalkması olayı geldi. o konu hakkındaki görüşlerini de merak ettim.

    YanıtlaSil
  3. Şöyle söyleyeyim, kısa dönemin kalkmasını yanlış buluyorum. Çünkü askerliği ömür boyu sürecek gibi uzatmaları yanlış bana göre. Tüm özlemleri, psikolojiyi falan bir tarafa bırakırsak, ülke ekonomisine olan zararını yok sayamayız.

    YanıtlaSil
  4. Çok uzun yazılabilir bu konuda fakat ben kısaca özetleyeceğim.

    Askerlik yapmış biri olarak şunu söyleyebilirim ki askerlik hiç öyle dışarıdan göründüğü gibi bir şey değil. Seve seve askere gelip içerisini gördükten sonra nefret eden, lanet eden sayısız insan var.

    Askere gidilir ve askerden ya dönülemez ya da psikoloji yıkık bir şekilde dönülür. Parçalanmış bir birey gerçek yaşama uyum sağlmaya çırpınır daha sonra.

    Askerlik hiçbir şey yapmama yeridir aynı zamanda. Doğudaki askerler teröristlere ve kendi mayınlarımıza yem edilir, batıdakilerse temizlik ve nöbet dışında bir şey yapmaz. Bazılarınınsa görevi komutan eşleri ve kızlarına hizmet etmektir.

    Egosu eksik birçok komutan vardır ve işlerinin bir parçası sizin üzerinizden türlü iğrençliklerle egolarını tatmin etmek olur.

    Askerler arasında "devrecilik" vardır, haset vardır, birbirinin kuyusunu kazma hevesi vardır. Askerin askere çektirdiğini kimse kimseye çektirmez. Cahil adam çoktur. Biraz akıllı bir insan için bile ortamı basitçe cehenneme çevirirler.

    Karakteriniz, hayatta başardıklarınız, nasıl bir insan olduğunuz hiç mi hiç önemi yoktur. Sizin yaptığınızın yüzde birini bile yapamayacak olan cahil bir üst tarafından çoğunlukla haksız yere türlü aşağılanmalara maruz kalabilirsiniz.

    Sevdiklerinizle doğru dürüst iletişim bile kuramazsınız. Çoğu erkek askerde ya da askerlik sonrasında terk edilir.

    Hiç kimse asker olarak doğmamıştır. Askerlik bir süre gidilip uyum sağlanacak, yapılacak bir şey değildir. Askerlik, bir meslek ve yaşam tarzıdır. Doğası gereği tamamen profesyonel bir iştir. Hiçkimse hukukçuya kalkıp grafiker ol demediği gibi, kimse hukukçuya ya da grafikere kalk asker ol diyemez, dememeli.

    Özellikle Türkiye'deki gibi gerilla savaşının yaşandığı bir ülkede daha dün köyünden çıkıp gelmiş, yaşlı anasına bakmak zorunda olan ve "Ayşe"yi düşünen "Ahmet"in orada yeri yoktur. 25 sene bunun böyle olduğunu kanıtladı ama hala ders alan yok.

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com