Jane Austen'dan Mektup Var

Bu haftaki mektubumuz şifreli bir mektup. İpucu: Her kelimeyi tersten okuyun. Şakacı bir şekilde 1817'de Cassandra adlı 8 yaşındaki bir kıza sevgili teyzesi/halası tarafından gönderilmiş. Ne yazık ki Cassandra'nın teyzesi/halası altı ay sonra vefat etmiş ve biz de 'Enaj Netsua''yı kaybetmişiz. Ama o en çok okunan yazarlardan biri olmayı sürdürüyor.

(Mektupta dikkat edilirse, her kelime tersten yazılmış, normalde mektubu aynı şekliyle buraya yazmak isterdim ama İngilizce olduğu için bir anlamı olmayacak. Sadece bir örnek vereyim:
Ym raed Yssac
I hsiw uoy a yppah wen raey.
---
Mineb iligves M'yssac
Anas ultum rib lıy muroyilid.
Mektubun yazılış tekniğiyle Türkçe iki satır böyle.)

Benim sevgili Cassy'm

Sana mutlu bir yıl diliyorum. Altı kuzenin dün buraya geldiler ve kek yediler. Küçük Cassy'nın doğum günü ve o üç yaşında. Frank Latince öğrenmeye başladı. Robin'i her sabah besliyoruz. Sally sık sık seni soruyor. Sally Benham yeşil bir elbise aldı. Harriet Knight hergün Cassandra Teyze'ne/Hala'na okumaya geliyor. Hoşçakal benim sevgili Cassy'm. Hepimiz ve Cassandra Teyze/Hala sana sevgilerimizi yolluyoruz.

Sevgi dolu teyzen/halan
Jane Austen

Chawton, 6 Ocak
---
 Yukarıda bulunan tüm içerik Letters of Note blogundan alınmıştır. Tercüme bana aittir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com