Ağlak Suratlar

Başlık yanlış anlaşılmasın, yapılan işe saygısızlık veya işle dalga geçmek değil amacım. 
Geçenlerde bir sergi düzenlenmiş. Kültürlü olanlarımız zaten biliyorlardur belki ama ben yeni fark ettim. Biraz da Alan Rickman hastalığım yüzünden oldu çünkü Alan da bu sergide 9 dakikalığına bulunmuş.

Yukarda gördükleriniz sergiye rasgele katılmış vatandaşlar. Marina Abramović'in karşısına geçip istediğiniz kadar oturabiliyorsunuz. Açıkçası serginin amacını, ne anlatmak istediğini oturup da okumadım çünkü fotoğraflara baktığımda bi anlamı olması gerektiğine inanmadım.
Tek anladığım; Marina Abramović sürekli ağlıyor ve karşısına oturan kim olursa olsun gözlerinin içine ağlayarak bakan bu kadın karşısında dayanamıyor, o da ağlıyor. Başta saçma gelebilir. Fakat oturup tek tek fotoğraflara bakınca benim de gözlerim sulandı. Artık insanlar kendi dertlerini mi hatırlıyor, yoksa sadece etkileniyorlar mı bilemem.

Sergi alanı şöyle,
Daha fazla Marina Abramović görmek isterseniz buyrun. Eğer orada olsaydınız karşınızda oturan kadın siz kalkana kadar size böyle bakacaktı:


Sergi sitesi şurası.
 Bu da o sandalyeye oturan tüm insanları görebileceğiniz yer.
Bir de şurası var. Bura da sergi internetten canlı verilerken bi vatandaşın webcamden çektiği karelerin bulunduğu yer.

Son olarak Alan Rickman'ı da koymazsam gözlerim açık gider.
Böyle bi blog neden yazdım bilmiyorum. Sadece etkilendim. Bu kadar aykırı insanın alakasız bir yerde oturup birbirlerini hiç tanımazken gözlerinin içlerine bakarak ağlaşmasından.

3 yorum:

  1. ya hayır ya. alan rickman yaşlanıyor mu yoksa gözlerim mi bozuk? -umarım miyopim artmıştır, alan rickman sağlamdır.-

    hayır benim filmimde başrol oynamadan yaşlanamaaaz. olmaaaaaz.

    YanıtlaSil
  2. Alan Rickman da mı hüzünlenmiş ne :)

    YanıtlaSil
  3. Geveze - Valla adam 64 yaşında. İstemesek de yaşlandı ama bu haliyle bile karizmatik! :D

    Sirius - Alan'ın gözler boş bakıyo ama yine de yaşarmış. :D

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com