Devamsızlık Hesabı

Okuldan erken çıkma meselesi var bir de. Devamsızlıklar, yok yazıldığın günler vs. resmen 1. sınıftan beri parçalamadığım matematiği parçalıyorum. Sene başlarında okula gittik, sonlara doğru günümüz kalsın diye. Şimdi normalde raporsuz 19,5 gün, raporlu 25 gün gelmeme hakkınız vardır. Sizin de benim gibi gidip rapor almayan ebevynleriniz varsa o 25 günü hiçbir zaman kullanamazsınız. Dolayısıylan taa en başta 19,5 günüm varmış gibi davranırım. Nitekim bu sene de öyle oldu ama sonra bir haber geldi, Sayın çok sevgili, göznuru, ikoncan bakanımız Nimet Çubukçu lise son sınıflara o 25 günü hediye ettiğini açıkladı. Bir sevinç, bir sevinç. Görün sanki Bursaspor şampiyon oldu, o derece. (!)
Neyse, demem o ki, bu işe giriştiyseniz bazı kurnazlıklar devreye girer. Misal, raporsuz 15 günüm kalmıştı benim bir süre önce. 5 yıldır aynı okula gidiyorsanız, hafiften bay geliyor. Nasıl kotarırım bu işi diye düşünmeye başladım. Çünkü değil 15 gün 5 gün bile gitmeye tahammülüm yoktu. Ben de yarım gün okuldan çıkmaya karar verdim.
O da ayrı bir saçma mevzuudur. Okulun son dersi çıkarsınız yarım gün yok yazılırsınız, başladıktan 2 ders sonra çıkarsınız yine yarım gün yazılırsınız.
Ben de bu vesileyle ilk dersten sonra okuldan çıkmaya başladım. 15 gün oldu mu sana 30 gün!
Gel de keyfime leke sürme. Bu arada hergün MEB'in e-okulundan kontrol edersin, doğru girilmiş mi devamsızlığın diye. Yanlışlıkla olduğun gün yok yazılmış veya yarım gün yerine tam gün yazılmışsan işin peşine düşmen gerekir, zira yarım gün bile bu hesapta hayati değer taşır. Hoca peşinde koşup, fişlere paraf attırıp yanlışları düzelttiğim çok olmuştur.
Böyle ince işlerdir bunlar. Şu an raporlulardan 21 günüm, raporsuzdan da 1 günüm var. Şöyle bir hesaplarsak, okulun sonuna kadar gitmeme hakkı elde ediyorum. Daha açık konuşmak gerekirse okul benim için bugün itibariyle sonlandı. :D
Bu geçen senelerde de böyle mi oluyordu, okula gitmemezlik yapıyor muyduk? Hayır. Son sene diye böyle. Yoksa nerdeee! Okuldan nefret eden öğrenci profili çizmiş olabilirim ama öyle değil. İnsan cidden sıkılıyor gülüm. Bak düşün, ortaokulda şu an okuduğum okula başladım ben. Sonra oradaki arkadaşlarımla aynı okulun lisesine geçtik. Tam bizim geçtiğimiz sene lise 4 yıla çıktı. Bir sene rahat oturalım diye hazırlık okuduk. Oldu mu 5 sene? Aynı kişilerle bir de 3 sene ortaokul var. Toplam 8 sene. Aynı simalar, aynı ortam, aynı dersler. Sabır taşı olsa, çatlar. Bir de okulda gördüğün kişilerle okul sonrası gezdiğini düşün. Neredeyse 24 saate varan bir birliktelik. O adamları ana-babamdan daha çok gördüm ben.

Huzurluyum şu an yani. Ha bir de kazık gibi olduk, lise sonunda bitiyor. Çok pis koyuyor, üniversite 3. sınıfa geçecek yaşta olup da "bu sene hayırlısıyla lise bitiyor" demek.Tip itibariyle de kimse inanmıyor zaten 19 olduğuma. Hep bir çocuk muamelesidir gidiyor. "Ah canııım, hadi hayırlısı bakalım, sen de artık üniversiteli olursun demek" nidalarına bir son verecek olması nedeniyle bu seneyi seviyorum. Ve artık benim için kapısı kapanmış olan 2009-2010 eğitim ve öğretim yılını rahmetle anarak her ne kadar bana çok çektirmiş olsa da ona saygılarımı sunuyorum.

Ne mutlu Türküm diyene.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com