Moda ve ben...



Modadan anlamam.
Modadan anlayanları kıskanmam.
Modaya uymam.
Ama modayla ilgili her şeye taparım.

Defile izlemeye bayılırım, moda bloglarını takip ederim, modayla alakalı dizi, filmleri izlerim (Şeytan Prada giyer, Ugly Betty vs.).

Çoğu zaman buralardaki kıyafetleri, aksesuarları, ayakkabıları iğrenç bulurum. Yine de hepsini tek tek incelerim. Modayla ilgili siteleri düzenli olarak ziyaret edip, yeni koleksiyonlara bakarım.

E be gülüm, sen modayı aslında seviyorsun diyebilirsiniz ama hayır. Kot ve bol t-shirtlerden başka bir şey giymeyen, düğünlere bile pantolonla giden biri ne kadar modayla alakalıysa, ben de o kadar alakadarım…

Benim huyumun modanın kendisiyle değil de, onun dünyasıyla alakası var.

Çok ilgimi çekiyor, yeni tasarımlar, partiler, defileler, modacılar…

Hayır, ben o zengin dünyaya da girmek istemiyorum, yine yanlış tahmin ettiniz…

Hani “paranoyak olmam takip edilmediğim anlamına gelmez” vardır ya, “modayı takip etmem, moda sevdiğim anlamına gelmez”.

Ben moda yazıları yazmaya karar verdim blogumda. Yalnız şimdiden özür dilerim, arada beğendiğim şeyleri yazsam bile, benim yazdıklarım genelde en beğenmediğim ve iğrenç tasarımlar olacak. Hani “Buna nasıl para vermiş” dediğimiz türden şeyler. O yüzden kimse alınmasın, darılmasın, sizin sevdiğiniz şeylere ben kusabilirim ama bu size saygı duymadığım anlamına gelmez. Benim çok sevgili tiki arkadaşlarım neler neler giyiyorlar da ben hiçbir şey demiyorum. Beğenmiş, almış, giymiş… Başımın üstünde yeri var…
Ama diyorum ya, beğenmiyorum işte çoğu şeyi! Hatta bulduğu her şeyi üzerine takıp, ondan sonra da ben kendi stilimi yarattım diye milletten alkış toplayan modacı parçalarını da hiç sevmiyorum. Hoş, büyük ihtimal onlar da beni sevmiyorlardır. Çok da şeylerinde değilimdir yani…

Neyse, öyle işte, moda yazıları daha doğrusu çoğu zaman anti-moda yazıları yazacağımı haber vereyim dedim…
İlk yorumumu da hazır yazıyı yazmışken iliştireyim... Vogue'da "Editors' Picks" diye bir bölüm var. Kişiler en istedikleri şeylerin listesini yayınlıyorlar... Orada mükemmel bir parça yakaladım.

Ya bu nasıl rezalet bir şeydir?
Ninemin eteği bile daha modern be!
Yemin ediyorum, geçen gün annemle pazara gittiğimizde sırf bunları satan bir tezgah vardı. Oradaki çiçek desenleri bile daha kaliteliydi. Buna öküz gibi para vereceğine (425 $)oradan git 10 TL'ye alırsın zaten.
Ne diyeyim, Allah akıl fikir versin.

10 yorum:

  1. bi saat önce aynı anafikirde bi yazı da ben yazdım 3dilli blogumuza.kalplerimiz birmiş bak aynı şeyi düşünmüşüz. fındıkzade pazarı mı vardı bugün?gelir gelmez ilk işim yeşilköy pazarı olucak.

    YanıtlaSil
  2. Yaa en iyisi zaten pazarlar :D Geçen gün bi tane Abercrombie aldım. Herkes "aa bu modeli hiç görmedim, nerden aldın, çok güzel" diyo :D Pek bi hoşuma gitti...

    YanıtlaSil
  3. ben annem buraya gelirken hem kendime hem de arkadaşlarıma hediye etek için tişört sipariş etmiştim. 10-15 tane almış yeşilköy pazarından. tanesi 5 milyona:) tamamı h&m ve topshop. hepsi burda şu an sezon malı olarak satılıyor. sınıfta bir kızla pişti olduk. sordum 30 franga almış. yaklaşık 40 lira. ki h&m isviçrede en ucuz opsiyondur yani.

    YanıtlaSil
  4. Biz mi çok akıllıyız, millet mi çok salak bazen merak ediyorum :D Hadi o garibanların belki orada ucuza alacak yerleri falan yoktur, bilemem ama bizim Türkiye'dekilere ne diyeceksin... :D

    YanıtlaSil
  5. hepsine malsınız demek istiyorum ama tck var maalesef hakaret hükümleri falan
    moda bloglarına sinir oluyorum son zamanlarda hepsi kıçı kırık h&mlerle vague çekimi yaptığını zannediyo
    istiklalin ara sokaklarından 3-5 milyona alıp ebayden aldım amerikadan getirttim falan yazıyolar
    biz de çok etkilendik vayy be kıza bak H&M giyiyo

    YanıtlaSil
  6. Cidden öyle mi yazıyorlar yaa :D:D koptum bak şimdi :D

    YanıtlaSil
  7. Yeşilköy çarşamba çok iyi, bir de Bakırköy'de salı pazarı kuruluyor o da çok iyi ben hep ordan alırım. Daha yeni aldım pazardan topshop, abercrombie, mango ohh mis 2 tlden defosu falan da yok :)

    YanıtlaSil
  8. Çelişkilerle doluymuş gibi başlayan; ama aslında çok tutarlı bir o kadar da keyifli bir yazı oLmuş!

    "Modaya uymam.
    Ama modayla ilgili her şeye taparım."

    -Aaa bu benim!! =))

    YanıtlaSil

 

Instagram

Twitter Updates

Meet The Author

çince ve benim adım yanyana geçmeli bunu bilin. dil ve tarih coğrafya fakültesi'nden mezunum, yani gayet siyasi bir kişiliğim de var, bunu da bilin. küçüklüğümden beri şehir şehir gezerim, bilin. birçok alana el atmış durumdayım, her şeyden biraz tadarım, ney de üflerim, piyano da çalarım, bunları da bilin. ha bak bilgiye inanırım. bilmeye inanırım. hayatın çekilirliğini bilmede ararım. hep beraber bilelim. bilgi karın doyurmasa da kalbi doyurur diyelim. www.pinaraltay.com